Centre Mèdic Teknon, únic hospital d'Espanya a obtenir per sisena vegada l'acreditació en qualitat i seguretat de la Joint Commission International
La Joint Commission International és l'organització d'avaluació de qualitat i seguretat hospitalària amb més experiència i reconeixement mundial
Centre Mèdic Teknon, del Grup Quirónsalud, és l'únic hospital d'Espanya que ha aconseguit reacreditar la seva qualitat assistencial per sisena vegada consecutiva per la Joint Commission International (JCI), l'organització amb més experiència i reconeixement mundial en acreditació sanitària. Teknon es converteix així en un dels 17 centres hospitalaris de tot el món que aconsegueix obtenir aquesta acreditació en sis ocasions consecutives i la manté de forma ininterrompuda des de l'any 2002. A Europa, només Centre Mèdic Teknon al costat de cinc hospitals més, han aconseguit revalidar la seva qualitat i seguretat sota els exigents estàndards de la Joint Commission International sis vegades seguides.
Programa de qualitat i seguretat permanentment revisat
El programa d'acreditació de la JCI preveu un conjunt de normes exigents que representen el coneixement més actual i rigorós en la seguretat del pacient i la millora de la qualitat. Aquests estàndards estan destinats a estimular la millora contínua, sistemàtica i de tota l'organització sanitària en el rendiment diari i en els resultats de l'atenció al pacient.
Després de sotmetre’s, a finals d'octubre, a aquest estudi exhaustiu que realitzen els avaluadors de la JCI cada tres anys, Centre Mèdic Teknon rep ara aquesta sisena reacreditació.
1.200 paràmetres avaluats
En aquesta ocasió s'han avaluat 1.200 paràmetres centrats en dos aspectes fonamentals: d'una banda, les funcions centrades en els pacients, evidenciades en capítols com els objectius internacionals de seguretat del pacient, l'accés a l'atenció sanitària i continuada de la mateixa, els drets dels pacients i de les famílies, l'avaluació dels pacients, l'atenció al pacient, l'anestèsia i atenció quirúrgica, la gestió i ús de medicaments, i l'educació de pacients i famílies. I, d'altra banda, les funcions de l'organització, on s'analitzen els beneficis del sistema de gestió de pacients de l'hospital, centrant-se en els processos centrals que donen suport a una bona gestió. Entre els exemples de processos centrals s'inclouen els requisits de lideratge, la prevenció i el control d'infeccions, la gestió i seguretat de les instal·lacions, i la formació i qualificacions del personal. Aquesta avaluació la duu a terme un equip d'avaluadors externs, professionals de l'àmbit sanitari nacionals i internacionals, i inclou la revisió de totes les àrees clíniques i de suport, els processos assistencials, així com entrevistes a professionals i també a pacients.
JCI, agència independent per a l'avaluació internacional
La JCI porta des de 1951 contribuint a la millora de l'atenció mèdica a tot el món i ha acreditat a més de 1.000 organitzacions en més de 100 països. La certificació atorgada per l'organització auditora té el valor de procedir d'una agència independent dedicada a l'avaluació internacional de la qualitat i seguretat hospitalària, entre altres factors. En aquest sentit, el Dr. Jose Luis Simón, director de Centre Mèdic Teknon-Grup Quironsalud subratlla que "la sisena reacreditació confirma i avala la rigorosa cultura de qualitat i seguretat amb la qual treballem, dia a dia, tots i cadascun dels professionals del nostre centre. A més, aquesta avaluació ens orienta en l'actualització constant de la qualitat enfocada al benefici del pacient i la seva seguretat".
El sistema d'avaluació de qualitat i seguretat de la JCI, l'únic desenvolupat per professionals de la salut específicament per a organitzacions sanitàries, s'aplica a les organitzacions d'atenció de la salut individual i també als sistemes nacionals d'atenció de salut. Un cop acreditades, les organitzacions han de continuar complint amb aquests estàndards i són avaluats regularment a través d'una revisió periòdica. En conclusió, es pot afirmar que "aquesta acreditació és un procés a llarg termini que exigeix el màxim compromís de tota l'organització. Treballar exhaustivament per proporcionar als nostres pacients el millor nivell d'atenció fa possible que mantinguem aquesta distinció" afirma el doctor Jose Luis Simón.