Jornada multidisciplinària sobre el TDAH
Fundación Teknon organitza aquest dissabte 24 de novembre la segona Jornada sobre el Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH), un esdeveniment de caràcter científic-divulgatiu que aborda un dels trastorns més comuns en Psiquiatria i Psicologia Infanto-Juvenil. Una nova aposta per la divulgació de noves línies d'investigació, diagnòstic i abordatge terapèutic sobre TDAH.
Entre alguns dels temes que es tractaran, destaca l'anàlisi de l'etapa preescolar, els falsos mites i creences, i la relació entre els especialistes de paidopsiquiatria i pedagogia amb l'escola. Així mateix, es desenvoluparà un taller pràctic, dirigit especialment a adults, amb l'objectiu d'ajudar als participants a identificar el trastorn.
La celebració d'aquest esdeveniment tindrà com a principal objectiu brindar les respostes més actualitzades a les qüestions que es planteja la comunitat mèdica, la comunitat educativa i la població en general sobre el Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH).
Aquesta jornada, coordinada pel Dr. Jordi Sasot, se celebrarà aquest dissabte, a partir de les 8.45 hores, a la Sala d'Actes de Centro Médico Teknon. Malgrat que l'aforament ja està complet, les conferències podran seguir-se en temps real a través de www.teknon.es/jornada-tdah, i participar amb el hasthag #jornadatdah.
Trastorn per Dèficit d'Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDAH)
El Trastorn per Dèficit d'Atenció amb o sense Hiperactivitat (TDAH) és un dels trastorns neurobiològics més freqüents en nens i adolescents. Les principals manifestacions són la falta d'atenció, la hiperactivitat i la impulsivitat.
El TDAH pot manifestar-se de tres formes diferents: el TDAH combinat en què es troben els tres símptomes associats, el de predomini hiperactiu-impulsiu i el de predomini inatent. Un tractament integral i personalitzat, que pot requerir tractament farmacològic, teràpia de conducta, ajuda per a l'aprenentatge escolar, assessorament a pares i la col·laboració de l'escola; permet millorar el benestar dels nens i adolescents amb TDAH.